מנכ"ל בצלם: להחליף את ג'רבי

    שלמה בן יוסף | צילום: פייסבוק 1 Comment on מנכ"ל בצלם: להחליף את ג'רבי
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הודעתו של המנכ"ל לשירות לאומי לבצלם על שלילת זכויות הארגון להעסקת בני שירות לאומי, פנה מנכ״ל בצלם, חגי אלעד, במכתב לשר אורי אורבך, הממונה על הרשות לשירות לאומי אזרחי, ודרש להבהיר למנכ״ל הרשות לשירות לאומי, שלום שר ג׳רבי, את גבולות סמכויותיו או לחלופין לפטרו.

    "בדמוקרטיה, אין לפקידים סמכות הכרעה במחלוקות פוליטיות", כותב אלעד, "הבהר לג׳רבי את סמכויותיו או החלף אותו באיש או אישה המסוגלים להכיל את הרעיון שדמוקרטיה היא שיטה בה מנהלים מחלוקות ציבוריות באופן פתוח ופקידי הממשלה זוכרים את מחויבותם לכלל הציבור ולא מנצלים את תפקידם כקרדום פוליטי לקידום עצמי".

    ארגון בצלם הדגיש כי במדינה דמוקרטית, הסמכות לקבוע מה מועיל וטוב לחברה נתונה לאזרחים ולאזרחיות לא לפקידי ממשלה.

    נוסח המכתב המלא:

    הנדון: מכתבו של מנכ״ל רשות השירות הלאומי-אזרחי לבצלם

    הנך השר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי, מכאן מכתבי זה אליך.

    אמש בשעה 18:31 התקבל במשרדנו מכתב, או שמא יש לומר מניפסט פוליטי, על נייר מכתבים של רשות השירות הלאומי-אזרחי, בחתימתו של מר שר-שלום ג'רבי, מנכ"ל השירות. זמן קצר לאחר מכן, כבר הגיעה הפנייה הראשונה מכלי התקשורת בנוגע למכתב זה: למר ג'רבי אצה הדרך לדברר את המניפסט שכתב.

    מכתבו של מנכ"ל השירות מדלג בין טעויות עובדתיות לבין השמצות, אבל לכל אורכו שזורה נימה אחת: למר ג'רבי יש הסתייגויות אישיות מהפעילות של בצלם.

    בצלם הוא ארגון להגנה על זכויות האדם הפועל מתוך מחויבות עמוקה לדמותה ומוסריותה של החברה הישראלית. השיח המתנהל בישראל על מה נכון או טוב לחברה הישראלית הוא ויכוח ציבורי, אזרחי חיוני שהסמכות להכריע בו, לפי שעה, לא נתונה לפקידים. למרבה הצער, מר ג׳רבי, התבלבל ושכח את תפקידו, כפקיד אדמיניסטרטיבי בעל סמכות, אשר מחובתו לנהוג באופן ממלכתי וחסר פניות.

    נבקשך, כשר הממונה על מר ג׳רבי, להבהיר לו את תפקידו וגבולות סמכויותיו, או לחילופין להחליפו באישה או איש המסוגלים להכיל את הרעיון שדמוקרטיה היא שיטה בה מנהלים מחלוקות ציבוריות באופן פתוח, בה פקידי הממשלה זוכרים את חובתם לכלל הציבור ולא מנצלים את תפקידם כקרדום פוליטי לקידום עצמי, ובה השירות הלאומי-אזרחי מתפקד בהגינות עניינית.

    בינתיים, העדר שיקול הדעת הענייני מפעולתו של מר ג'רבי בולט על פניו. בהתאם, חוסר התוקף של מכתבו והמשך תוקף אישור הגוף המפעיל של בצלם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חוצפה של ארגון בצלם ניכרת, אבל אינה זרה לבני ישראל משום שפעולותיה הלא שיוויוניות כלפי כלל האוכלסיה בישראל הם מהידועות לכל אזרח, ולכן כשהם מרגישים שהעזו לפגוע בהם הם נלחמים באופן בוטה ובגאווה כי יודעים הם שהתקשורת תתן להם את רוב הבמה שהם חבריהם הטובים שפועלים להב ליט את דעותיהם השוות לדעות הכתבים והמנחים של תוכניות האקטואליה למיניהם. על זה הם מסתמכים כשהם בגאוותם קוראים למנכ"ל פקיד ואמרים את האלטרנטיבות לשר הממונה כי הרי הם מעליו וכמו כן גם מקדימים שלהחליף את המנכ"ל באישה לאיש כי הם דואגים לנשים יותר כמובן. בעצם המבולבלים בדעותיהם האנטי בני ישראל יקבעו לשר מה לעשות רק בגלל שאם המנכ" עם כיפה העז נגדם אז הוא כמובן ציבורית משוחד ועל זה אפשר לבנות אייטם מפלצתי נגד השר – אם ייתן להם יד אוי ואווי לדמוקרטיה שבשמה הם מתהדרים
      פשוט אנחנו הבאמת מאוחדים לטובת בני ישראל צריכים להיות עזים יותר כלפי המעזים הללו. לא לפחד מהאמת ולעבוד כמו שצריך למגר את התופעה האיומה הזו. הרי הם מתאימים למקומות אחרים ולא לארצינו היקרה שהם מנסים לכפות את דעתם הבלתי שיוויונית על הכלל כי הם הרי המיעוט ! חכמים התעוררו !